eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010 › Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
    From: kenubi <n...@n...pl>
    Date: Fri, 18 Jun 2010 16:59:50 +0200
    Subject: Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki

    cef wrote:

    > Oj chyba nie, "homologacja" weszła do ustawy przez normalną nowelizację,
    > ale to już nie pamiętam dokładnie kiedy, ale pamiętam, że ja z
    > "homologowanej kratki"
    > mogłem np w latach 2000-maj2004 odliczać VAT z paliwa a "kratki
    > wcześniejsze bez homologacji"
    > były "nieodliczalne".

    Gdzieś tu było chyba podawane albo znalazłem w google jakąś starą wypowiedź
    Gotfryda podany link do wytycznych dla US taktujących o "nieczepianiu" się
    samochodów zakupionych przed 1 sty 2001r tzn. (kratka+wpis w dowodzie rej.).

    Pani w aktualnym U.komunikacji chciała mi b.pomóc i wygrzebała z akt "jakąś"
    homologację (xero) na podobny do mojego samochód - przynajmniej wiem jak to
    wygląda (bo numery inne powpisywane). Ta homologacja jest z 1999r
    (rejestracja wrzesien).
    A i ja mam fabrycznie wydaną kartę pojazdu z numerem homologacji..tylko
    tak mi się coś po głowie pałęta, że kiedyś mi w poprzednim (nie pierwszym)
    UK jakaś leniwa zabrała homologację, twierdząc, że po co mi jak mam już
    zarejestrowany jako ciężarowy - pewnie jej się nie chciało do xero latać -
    oj jak się okaże, że się tam znajdzie oryginał to się zapienię.
    Też żyłem w stanie "ogólnej wiedzy o kratkach" (z lat <=99), potem przyszła
    UE i zaprzestałem szukania homologacji , a potem (wyrok) zapomniałem co
    wcześniej ustaliłem i tak ..znowu wpadłem w pułapkę (ale homologację będę
    zaraz miał z 1-ego UK).