eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010 › Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
  • Data: 2010-06-19 05:35:19
    Temat: Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy właśnie o to chodzi, o czym myślę.
    > To było "zalecenie"[1] ministra finansów, wydane w związku z
    > powszechnością
    > wydawania błędnych interpretacji i powołujące się na "zaufanie do prawa",
    > po wyroku w którym US wygrał z podatnikiem sprawę o homologację
    > właśnie. A szacowano tak coś 60 000 do prawie 200 000 tysięcy takich
    > spraw o zwrot VAT przez 5 lat (do przedawnienia).
    >
    > [1] mogło się ciut inaczej nazywać, ale miało tę formę i wagę - to nie
    > była interpretacja ani akt prawny, lecz polecenie zwierzchnika do
    > odstąpienia od czynności służbowych :)

> [...]

    Witam

    Ja próbowałem uzyskać homologację w centrali (tak jak sugerował Maciek z
    fordem) ale dostałem taką odpowiedź:

    "Szanowny Panie,

    Bardzo nam przykro, ale nie wydajemy duplikatów wyciągu ze świadectwa
    homologacji. Dokument ten wydajemy tylko raz , przed pierwszą
    rejestracją nowego pojazdu, nabywcy pojazdu.
    Z poważaniem
    * *
    Citroën Polska Sp. z o.o.
    "

    W urzędzie komunikacji po długiej rozmowie udało mi się ustalić, że może
    po złożeniu wniosku w trybie 30 dniowym uda im się odnaleźć to w archiwum.

    Ten samochód nie był przerabiany. Od początku był zarejestrowany jako
    ciężarowy. Mam podstawowe pytanie, bo przyznam się, że powyższa odp. nie
    jest dla mnie jasna, czy warto starać się o tą homologację bo podobno na
    jesieni i tak przepisy mają się zmienić a ja tak dużo nie jeżdżę. A może
    odliczać VAT bez tego papierka.

    Pozdrawiam
    Łukasz