  • Data: 2007-01-11 19:04:01
    Temat: Re: Samochód w leasingu - w ewidencji wyposażenia ?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chomik wrote:
    > Jestem os. fiz. prow. dział. gosp., VAT, podatkowa księga przychodów i
    > rozch. Mam w leasingu samochód i laptopa. Wg. rozporządzenia
    > powinienem prowadzić ewidencję wyposażenia , czyli takich przedmiotów
    > związanych z prowadzoną działalnością które nie zostały zaliczone do
    > środków trwałych a ich wartość przewyższa kwotę 1500 PLN.
    > Czy powinienem w tejże ewidencji ująć samochód osobowy i laptopa,
    > które są związane z moją działalnością, nie zaliczone do śr. trw. i
    > są droższe od 1500 PLN ?

    Na początku tego rozporządzenia są definicje różnych pojęć.
    I tam pewnie zapisano, że "wyposażenie" to składniki majątku podatnika.
    Ten laesing pewnie operacyjny, więc sam sobie odpowiedz czy
    samochód i laptop są Twoją własnościa czy nie.
    (sam piszesz, że nie nabyłeś, a jedynie dzierżawisz)

    Pusta kartka jest bardzo dobrym wyjściem.