  • Data: 2007-01-11 18:57:45
    Temat: Re: Samochód w leasingu - w ewidencji wyposażenia ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Jan 2007, Chomik wrote:

    > Jestem os. fiz. prow. dział. gosp., VAT, podatkowa księga przychodów i
    > rozch. Mam w leasingu samochód i laptopa. Wg. rozporządzenia powinienem
    > prowadzić ewidencję wyposażenia , czyli takich przedmiotów związanych z
    > prowadzoną działalnością które nie zostały zaliczone do środków trwałych a
    > ich wartość przewyższa kwotę 1500 PLN.
    > Czy powinienem w tejże ewidencji ująć samochód osobowy i laptopa, które są
    > związane z moją działalnością, nie zaliczone do śr. trw. i są droższe od
    > 1500 PLN ?

    IMO to zależy od leasingu.
    Bo są dwa - operacyjny i finansowy, ja ich najczęściej nie rozróżniam
    który jest ktory :) ale różnią się tym, która strona "zalicza amortyzację
    w koszty". Skoro piszesz że "jeszcze nie kupiłeś" to widać masz ten przy
    którym amortyzacja jest u dostawcy, a raty u kupującego są wprost KUP
    (zaś WP jest w momencie wykupu!).
    Co do EW - sprawdź w archiwum dlaczego ujmowanie w EW takich nabytków jak
    samochód (podwójnie!), komputer czy fotoaparat może nie być najlepszym
    pomysłem. IMO lepiej przezornie wpisać do EST i amortyzować (jednorazowo
    jak się da).

    > Jeśli nie, i nie przychodzą mi do głowy inne przedmioty , które spełniałyby
    > krytera "wyposażenia" to wówczas powinienem posiadać czystą kartkę opisaną
    > wg. wzoru ale nie wypełnioną

    Oczywiście!
    Rozporządzenie o KPiR wymaga EST i EW bezwzględnie!
    Tylko przy innych ewidencjach są zapiski "podatnicy którzy [warunek]
    prowadzą ewidencję [jaką]".

    pzdr, Gotfryd