  • Data: 2007-01-11 16:18:04
    Temat: Samochód w leasingu - w ewidencji wyposażenia ?
    Od: "Chomik" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem os. fiz. prow. dział. gosp., VAT, podatkowa księga przychodów i
    rozch. Mam w leasingu samochód i laptopa. Wg. rozporządzenia powinienem
    prowadzić ewidencję wyposażenia , czyli takich przedmiotów związanych z
    prowadzoną działalnością które nie zostały zaliczone do środków trwałych a
    ich wartość przewyższa kwotę 1500 PLN.
    Czy powinienem w tejże ewidencji ująć samochód osobowy i laptopa, które są
    związane z moją działalnością, nie zaliczone do śr. trw. i są droższe od
    1500 PLN ?

    Jeśli tak, to jaką cenę nabycia wpisać w odpowiednim polu ewidencji oraz pod
    jaką datą ? - skoro jeszcze nie nabyłem ?, podać datę i cenę wykazaną w
    umowie leasingowej ?

    Jeśli nie, i nie przychodzą mi do głowy inne przedmioty , które spełniałyby
    krytera "wyposażenia" to wówczas powinienem posiadać czystą kartkę opisaną
    wg. wzoru ale nie wypełnioną czy nie mieć jej wcale ?

    Trochę namotałem, ale będę wdzięczny za sugestie w tej sprawie.
    Rozporządzenie i udpowiednią ustawę czytałem ale nie dioszukałem się
    odpowiedzi.

    Darek