    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SD-3 podatek od darowizny - co dołączyć ?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 05:42:45 -0600

    Rem wrote:
    > Remek wymodził:

    > Rozumiem, ten podatek nalicza US? Bo w tym druku jakoś nie widzę okienka
    > do tego?

    tak. formalnie US wydaje decyzje.
    Od wydania decyzji ma sie 14 dni na zaplate podatku, potem juz leca odsetki.

    > To nie jest konto "obdarowanego" (osobiste) tylko konto kredytu.
    > Jest kredyt do spłacenia i jest subkonto na które się wpłaca kasę.
    > Może poporsić ten bank aby wystawił jakąś historię tych spłat a
    > darczyńca napisze oświadczenie że takie a takie sumy w tych i w tych
    > datach pochodzą od niego?

    Gotfryd, do tablicy poprosze z wykladem dlaczego to nie jest darowizna!!!

    > Tu jest dotatkowy myk że większość tych wpłat była przelewem gdzie w
    > polu "nadawca" jest nazwa "firmy" a dwa razy zaniosłem gotówkę i podałem
    > swoje nazwisko.
    > To może tych dwóch wpłat nie wliczać do całości? Tym bardziej że one nie
    > przekraczają 4902zł?

    W ogole to teraz to wyglada zupelnie inaczej niz darowizna.
    Moze jednak napisze, kto co komu i za co splaca.

    > Czy można te kwoty rozłożyć na dwie osoby które są małżeństwem? (ale
    > kredyt jest na nazwisko jednego z małżonków)

    Mozna. A jak darczynca tez jest "po slubie" to jak najbardziej moga dwac
    dwie osoby, dwum osobom iw efekcie zalapac sie na cztery limity
    zwolnione z podatku.

    Tylko ze splacanie kredytu za kogos to nie jest darowizna i US sie do
    was dowali od samego poczatku jak mu tylko to gdzies wyjdzie.

    Szczegolnie jak w to gdzies jeszcze firma jest wplatana.