    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Date: Thu, 22 Dec 2005 12:20:03 +0100

    On Thu, 22 Dec 2005, macias wrote:

    > Ależ proszę: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=terms

    Ups, za długie i po anglijsku !

    > :)

    > Ja prosty początkujący przedsiębiorca jestem, do tego na ryczłacie. I z tego,
    > co sobie wydedukowałem, to są różne stawki ryczałtu. Moje usługi np. łapią się
    > na 8,5%.

    Acha.
    No to tak...
    Ale trzeba wtedy spróbować odwrócić kota ogonem: o ile np. umowa
    nie jest dokumentem księgowym, to jako "dowód w sprawie" IMO
    jak najbardziej się nadaje.
    W jakiejś formie "materialnośladowej" chyba umowy zawierasz, nie ?

    > Pytanie: czy fiskusowi przyjdzie na myśl skontrolować, co tak naprawdę
    > sprzedaję? Przezornie od razu zakładam, że tak.

    IMO zdrowe założenie.

    > Na fakturze czy rachunku
    > zazwyczaj widnieje nazwa towaru/usługi, na podstawie której można właściwie
    > wywnioskować, jaka to usługa została wykonana, za co jest dany przychód w
    > ewidencji.
    > Oczywiście zakładam, że rachunek za usługę klientowi wystawiam. Tylko problem
    > wcale nie jest z głowy, ponieważ szybka lustracja mojego konta w banku dowodzi,
    > że wpłat od klientów, dla których wystawiałem rachunki nie ma, natomiast jest
    > duża ilość przychodu od serwisu-(nie)-agenta.

    Ten serwis chyba sam przyznaje że jest agentem :)
    Metodą "wprost" oraz "na zaprzeczenie":
    +++
    6.4.
    Until the payment is accepted by the recipient, Customer
    remains the owner of those funds and Moneybookers holds those
    funds as agent, [...]
    7.2.
    If a person receives a notice that a payment has been sent to him
    through Moneybookers but he has not registered for the Service,
    Moneybookers will NOT issue any electronic money to him and will
    NOT in any way become his agent [...]
    ---

    > I jak teraz udowodnić fiskusowi, iż wpłaty owe pochodzą naprawdę od klientów,
    > na rzecz których usługi opodatkowane na ryczałcie stawką 8,5% wykonałem?

    "agent mi wpłacił" !
    :)

    > Tudzież jak dowieść, że jakaś firma (nie)-agent wysyła dużą ilość pieniędzy z
    > bliżej nieokreślonych powodów - wg mnie może to być po prostu podejrzane.
    > Podejrzane wpływy, podejrzana księgowość, podejrzane użycie stawek
    > ryczałtowych. Jak to rozwiązać?

    +++
    9.3.
    Where Customer disputes a transaction with another party,
    Moneybookers will not enter into the dispute in any way other
    than to confirm that the payment was made in accordance with
    the instructions Customer gave to the Company.
    ---

    Mi z tego wychodzi że w razie potrzeby potwierdzenie
    otrzymania dyspozycji ze strony klienta wystawią.
    Ale nie wiem czy dobrze rozumiem :]

    > Czy może w ogóle mogę to rozwiązać prościej i wykonywać usługi bez rachunków, a
    > całość przychodu wpisywać do ewidencji jako sprzedaż bezrachunkową?

    IMVHO to może być gorsze rozwiązanie ! (z dowodowego p. widzenia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)