  • Data: 2006-07-29 10:14:03
    Temat: Re: Ryczalt a podnajem lokalu
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Acha.
    > Na mój gust mamy dwie sprawy:
    > - czy najemca ma prawo podnajmu (domyślnie *nie ma*, trzeba mieć
    > zgodę właściciela) i to sprawa niepodatkowa

    Mamy zgode spoldzielni, od ktorej on wynajmuje lokal, co do podnajmu.

    > - czy najem jest "na firmę" i to sprawa podatkowa.

    no tak mniemam :) prowadzi tam DG od 20 lat - wiec zakldam, ze tak.

    > Przyznam że podnajmu bez ostrzeżenia się nie spodziewałem :) i zapis
    > "jest w majątku" był na wyrost - zapisy brzmią w ustawach tak:

    [troche ciach]

    > 2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    > [...]
    > 11) przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych
    > umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z
    > działalnością gospodarczą,
    > ---

    > Jak widać używane jest pojęcie "związania z DG" (a nie "ujęcia
    > w majątku" jak napisałem) i na mój gust jak coś zostało najęte
    > na firmę to jest "związane z DG".

    no jest - skoro tam wykonuje prace zwiazana z DG :)

    > Niezależnie czy najem będzie zaklasyfikowany do DG (IMO tak,
    > bo pewnie lokal jest najęty "na firmę" - nadal mało danych,
    > wróżki szukasz :>) to liczyć się będzie do limitu VAT razem
    > z przychodami (ichnimi) z DG.

    podnajem dla mnie bedzie opiewal na 40 PLN /m-c.
    Jego przychody nie sa na tyle duze, zeby mial przekroczyc 40k PLN
    coby zostac VATowcem.
    Wiec z wszystkiego powyzszego - jesil dobrze zrozumialem
    rozchodzi sie o to, czy ten podnajem bedzie klasyfikowany do DG
    - i zakladam, ze tak, skoro zakladam, ze jest wynajety na firme.
    Wobec tego, aby byc w zgodize z prawem - jak bedzie musial
    wykazywac ten dochod (owe 40 PLN/mc :) - czy musi to wpisywac
    jako przychod (ale po co, skoro i tak ryczaltem sie rozlicza ??)
    czy tez ryczaltem to moze ?? gubie sie w tym miejscy, tzn. "jak to
    zrobic" :) (no i zeby nie pociagalo to dla niego specjalnych
    konsekwencji, zwlaszcza VATowych, ale to jak pisalem - jemu nie szkodzi,
    bo az takich obrotow nie ma...ale fajnie tez by bylo, zeby nie zakladac
    KPiR tylko po to, zeby wpisywac raz na miesiac 40 PLN/mc...)

    pzdrv,
    Efreet