  • Data: 2006-08-02 06:59:54
    Temat: Re: Ryczalt a podnajem lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Aug 2006, Efreet wrote:

    > Art. 25
    > ust. 2
    > Nie wyłącza opodatkowania w formie karty podatkowej: (..)
    > 2) osiąganie przychodów z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,
    > poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze
    > - z których przychody (dochody) podlegają odrębnemu opodatkowaniu podatkiem
    > dochodowym na ogólnych zasadach.
    >
    > a) nie wiem, na ile aktualne - ale bralem z sejmowej strony,
    > text niby ujednolicony
    > b) czy moze najac - jesli jest to wynajete na DG ??

    Otóż tego nie rozumiem - z kartą styczności nie mam, być może trzeba
    to czytać tak że jednocześnie ma się dochody (z DG!) opodatkowane
    kartą oraz KPiR.
    Może ktoś wie i napisze :)

    > c) jak to formalnie ma wygladac ?? wypisuje mi rachunek...chowa do teczki...
    > i na koniec roku 19% od sumy tych kwot dolicza do podatku ??

    Jeśli:
    - jest to przychód z DG
    - i zasady ogólne
    ...to IMHO nie ma tak dobrze. Normalnie musiałaby być KPiR prowadzona!
    Ale zastrzegam że gdybam co do samej zasady (opodatkowania tego samego
    źródła, czyli DG, w dwu różnych formach).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)