  • Data: 2006-07-27 20:59:43
    Temat: Re: Ryczalt a podnajem lokalu
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zależy.
    > Zależy czy lokal był częścią majątku DG!
    > Jeśli tak - najem dolicza się do DG.
    > Jeśli nie - jest to odrębny rodzaj dochodu i może być opodatkowany
    > wg innych zasad (czyli DG na ryczałcie a najem na KPiR, oczywiście
    > RÓWNIEŻ może być ryczałt).

    jasne..moja mea culpa..juz nadrabiam:
    lokal jest wynajmowany od spoldzielni mieszkaniowej do celow
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej (takie klitki na XI pietrze :)
    wobec tego jak mniemam, nie jest czescia majatku DG..
    (kiedy najem moze byc na ryczalt ??)

    > Coś jeszcze: "mało danych".
    > Brak informacji czy jest VATowcem i jaki jest cel najmu, bo
    > jak niemieszkalny to nie jest zwolniony z VAT!

    nie jest VATowcem...
    celem podnajmu lokalu jest zalozenie przeze mnie :P
    w podnajetej czesci siedziby firmy...

    Efreet