  • Data: 2004-01-20 08:18:07
    Temat: Re: Ryczałt - PILNE!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jan 2004, Marek Strzelecki wrote:
    [...]
    >+ Dziś ku swojemu zdumieniu dowiedziałem się, że istnieje cośtakiego jak
    >+ ryczał - czytałem przed chwilą o pewnych perturbacjach związanych z
    >+ definiowaniem przychodu, ale i tak byłby dla mnie korzystniejszy niż
    >+ zasady ogólne.

    Cóż, "nieznajmość prawa szkodzi".
    [...]
    >+ -zakładając, że osiągam dochody z, powiedzmy, drugiego progu - czy
    >+ dochody z wynajmu mieszkania będą rzeczywiście opodatkowane odrębną
    >+ stawką 8%?

    Owszem, ale zakładam iż wiesz że ryczałt ów jest *progresywny*,
    i od jakiejś-tam wartości łącznej (nie pamiętam ile, zajrzyj
    do ustawy albo archiwum !) płaciło się 20% - nie wiem ile jest
    w tym roku.

    >+ -czy to prawda, że do jutra musiałbym złożyć deklarację w US, czy
    >+ zamierzam dochody z wynajęcia rozliczaćryczałtem czy normalnie?

    Mhm.

    >+ A jeśli tak, to w jakiej formie?

    Pewnie tak jak przy DG: "własnoręcznie", ew. powoławszy się
    na właściwy artykuł ustawy :) "dla mądrzejszego brzemienia" :>

    >+ -skąd mam wiedzieć, czy w ogóle będę wynajmował mieszkanie za kilka
    >+ miesięcy? Przecież mogę zmienić zdanie i je sprzedać?

    A co to kogo obchodzi ??
    Podatek dochodowy płaci się *cały rok* tak samo: jak zadeklarujesz
    że chcesz ryczałtem, to będzie ryczałtem. Nawet jak zaraz po
    zadeklarowaniu mieszkanie sprzedasz a w listopadzie kupisz nowe
    - to to "nowe" też będzie (do grudnia) podlegało pod ryczałt
    czy ci się to podoba czy nie.

    >+ Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, linki i informacje odnośnie

    groups.google.pl -> zaawansowane, wpisać grupę *.podatki (albo
    zaraz pl.soc.prawo* - bo na .prawo też co nieco było !) i hasła
    "ryczałt OR ryczałtem OR ryczałtowo najem OR najmu OR ...)

    >+ rzeczonego ryczałtu, zwłaszcza, że pewnie do jutra mam czas na podjęcie
    >+ pewnych zobowiązań...

    ...już tylko do dziś :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd