  • Data: 2006-07-25 18:52:46
    Temat: Re: Rozmyta umowa zlecenie
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 24 lipca 2006 08:24
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.60.0607240810550.3596@athlon>):

    > Tristan, co myślę wyłożyłem.

    Ale to mi nie rozjaśniło :(

    > Przed zarzutem którego się obawiasz taka umowa ramowa IMO chroni
    > skutecznie, przy okazji stanowiąc podstawę dla przynajmniej szacunkowego
    > określania zasad rozliczeń.

    Czyli? Czyli spisuję umowę jak wyżej i co dalej?

    > Chwilowo nikt nie zaatakował pytań którymi zaczepiałem w czym miałaby
    > przeszkadzać niekompletność takiej umowy :) - oczywiście NIE stanowiącej
    > samej w sobie umowy o dzieło ani zlecenia. To jest umowa o zasadach
    > zawierania umów :) i jakoś nie widzę przeciwwskazań żeby taka sobie
    > istniała!

    Ale co ona daje i co jeszcze muszę poza nią zrobić?

    > Zauważ że do tego że do zaksięgowania kosztu umowa na piśmie nie jest
    > niezbędna Tristan już najwyraźniej doszedł wcześniej.

    Nie jest? To jak mam rozliczać się z Marcinem?

    > "Papier" o który pyta byłby mu potrzebny TERAZ, a nie do rozliczenia
    > zamówienia u klienta do 20. następnego miesiąca po wypłacie: IMO do tego
    > (rozliczenia) zapis dotyczący zakresu umowy na rachunku (tj nie umowa
    > a stwierdzenie "za co zapłata") równie dobrze wyczerpuje "umowę
    > stwierdzoną pismem" oraz ew. oczekiwania US co do dowodu (na podstawie
    > Ordynacji, a nie przepisów szczegółowych PIT czy VAT) za co była wypłata.

    Czyli Marcin wystawia rachunek za np. 10 godzin serwisu u wskazanych przeze
    mnie klientów, tak? I nie musi być nic więcej poza taką umową?

    --
    Jego Ponurość Tristan