  • Data: 2006-08-01 08:51:21
    Temat: Re: Rozmyta umowa zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Aug 2006, Tristan wrote:

    > No więc dlatego się upewniam....

    Rozumiem że ten p. programu jest jasny?

    > No bo Marcin nie prowadzi DG i uważałem, że rachunek może być wystawiony do
    > UZ lub UoD.

    Ustnej, stwierdzonej pismem (pismami są umowa ramowa i rachunek).

    > Czyli tak:
    >
    > a) Spisuję z nim umowę zaproponowaną przeze mnie wcześniej.
    > b) Zawieram z nim ustne umowy-zlecenia na konkretne zadania.
    > c) Raz w miesiącu, o ile były jakieś zlecenia, on wystawia rachunek do tych
    > ustnych umów.
    > d) Ja księguję ten rachunek w kolumnie /wynagrodzenia/.
    > e) Olewam ZUS całkowicie i nic im nie zgłaszam, bo Marcin się uczy.
    > f) W miesiącu z rachunkiem składam do US stosowny PIT za Marcina.

    Nie "za Marcina" a "za siebie" - jako płatnika.
    Na PIT-4 składanym w US pod który podlega firma nie ma rozbicia jaka
    zaliczka za kogo - to jest rozliczenie płatnika (firmy).
    PIT "za Marcina" nazywa się PIT-8b i składa się go w roku następnym
    do *jego* US.

    > W miesiącu bez rachunku nic nie składam.
    >
    > Zgadza się? Czy coś skopałem?

    Mi się zgadza :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd