eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty › Re: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
  • Data: 2012-04-02 23:47:22
    Temat: Re: Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:42:43 -0700, J napisał(a):

    1) Jeżeli chodzi o ZUS'y to w którym miesiącu mam je
    > zapisać i dodać do kosztów w KPiR ? Marcu ? Mam podać łączną kwotę wraz
    > z odsetkami, czy one się nie wliczają do kosztów?

    Za miesiąc faktycznej zapłaty. I oczywiście bez odsetek.

    >
    > 2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam
    > naliczyć zaliczę należną dla każdego miesiąca z odjęciem kosztów dla
    > danego miesiąca ?

    Najlepiej to robisz osobną wpłatę dla każdej zaliczki za każdy miesiąc. I
    oczywiście dla zaliczek liczysz przychody i koszty narastająco od
    początku roku.

    > 3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, którą mam zapisaną
    > odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesiącu marzec otrzymałem korektę
    > pomniejszającą wydatek z faktury oryginalnej... jak należy poprawnie
    > odliczyć ten wydatek ?

    Jeszcze do niedawna wszystkie interpretacje były takie, że to zależy od
    przyczyny korekty: błąd na fakturze oryginalnej - korygujemy w miesiącu
    oryginalnej, później udzielony upust - w miesiącu udzielenia upustu (i
    zapewne wystawienia faktury korygującej). Ale podobno ostatnio to się
    zmienia i coraz częściej każą zawsze korygować w miesiącu oryginału.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1