    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie struktura - raz jeszcze
    Date: Wed, 22 May 2002 10:51:06 +0200

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0205220307160.30080-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > IMO średnio na jeża :)
    >
    > Rozumiem że art. 30. UoVAT ?
    > "....w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z tego
    > miesiąca, w którym dokonano zakupu."
    >
    > *Zakupu*. Rozumiem że jesteś w stanie obronić tezę
    > że zakupu dokonałeś w lutym ?? -:O

    Metoda nie jest precyzyjnie w ustawie opisana. We wszystkich znanych mi
    jej interpretacjach zawsze bierze się pod uwagę ostatni miesiąc, w
    którym dokonano zakupów. Podany wyżej przykład celowo przejaskrawiłem
    (zamiast zakupów na 10 zł w stawce 0% mogłoby być 100 lub 1000, zarówno
    w styczniu jak i wlutym moglem kupowac w roznych stawkach byle zachowac
    zasade, ze w ostatnim miesiacu zdecydowanie dominuja zakupy ze stawka
    0%), co nie tłumaczy problemu. Bo czy mogę:

    - wziąć po uwagę zakupy ze stycznia - jesli tak to na jakiej podstawie?
    Trudno przypuszczać, że ustawodawca dał tu swobodę wyboru miesiąca
    zakupu.

    - wziąć pod uwagę łączne zakupy za styczen i luty - taka interpretacja
    jest jeszcze bardziej szalona: w ustawie mowa jest o miesiącu w liczbie
    pojedynczej

    - legalnie wyliczyc vat nalezny tak jak to zrobilem wyzej i zaoszczedzic
    w ten sposob ladnych pare tysiaczkow zł? IMHO - moge, nie ma przepisu
    ktory tego zabrania.

    BaLab