  • Data: 2004-01-10 21:32:41
    Temat: Re: Równolegle DG i umowa zlecenie/o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2004, EMPI wrote:

    >+ Hej !
    >+
    >+ Mam takie pytanko, czy prowadząc DG mogę równocześnie
    >+ zrobić coś dla jakiejś firmy na umowę zlecenie (lub o dzieło) ?

    Ależ wszystkie takie umowy są "zleceniem" lub "o dzieło" :)
    Tyle że *w ramach DG*, a jak mi z rzutu kostką wychodzi - ty
    pewnikiem chcesz spytać o "umowy wykonywane osobiście" !

    >+ Dodam, że jest to ten sam rodzaj działalności (konkretnie
    >+ pisanie programów) co mam w DG.

    Wykluczone. Przeczytaj co jest w ustawie: umowa osobista to
    taka której nie świadczysz w zakresie i w ramach DG...

    >+ Ale czasem robiąc to na umowę o dzieło jest mi lepiej
    >+ bo mogę koszty policzyć sobie 50% (prawa autorskie)

    Chciałbyś :)
    Owe 50% ma na celu pokrycie różnych kosztów które na DG
    mógłbyś uznać za KUP - w szczególności amortyzację, podzlecenia
    (firmom !) spraw ubocznych itp.

    >+ no i w firmie nie zwiększa mi się przychód przez który
    >+ mógłbym musieć np. przejść na VAT.

    Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)