  • Data: 2004-01-12 22:46:44
    Temat: Re: Równolegle DG i umowa zlecenie/o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ Hmm.... no to mam taką umowę na obsługę komputerową pewnej
    >+ jednostki, gdzie w paru punktach mam wyszczególnione co wchodzi
    >+ w skład takiej obsługi i m.in. jest tam punkt mówiący o doradztwie
    >+ dot. kierunków komputeryzacji jednostki.
    >+
    >+ I jak się to ma do VAT ?

    Tak:
    ++++
    10. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, 5 i 6, nie stosuje
    się do podatników określonych w art. 5 ust. 2, do importu
    towarów i usług oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie
    doradztwa i rzeczoznawstwa, a także usługi jubilerskie.
    ----

    Definicji "doradztwa" w ustawie o VAT nie ma, czyli
    można sobie wyciągać dowolne definicje "z innych ustaw
    lub języka potocznego". Co pasuje (do "doradztwa")
    to się może załapać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)