  • From: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rolety zewnetrzne z montazem a stawka Vat
    Date: Wed, 17 May 2006 23:16:05 +0200

    > ale to jakas szersza praktyka, to moze cos w tym jest - jak z muchami:-)
    > w prywatnym budynku, czesc pomieszczen jest wydzielonych pod dzialalnosc
    > gospodarcza: wstawienie drzwi i vat od tego - jest tak samo (jakby faktura
    > byla na wlasciciela to 7% jesli na firmie to 22%)

    Temat ten przerabiałem w swoim czasie w podobnych okolicznościach.
    Mianowicie budynek skasyfikowany jako PKOB1110. Na dole część gospodarcza
    (sklepy), na górze 2 piętrowe mieszkanie. W sklepie miałem zrobić ściankę
    działową ze stolarki PCW. No i jak to liczyć? Budynek jako całość
    mieszkalny, lokal w tym budynku gospodarczy. Przeglądajac interpretacje pism
    US doszedłem do wniosku, ze musi byc 22% VAT na tą usługę. Dlatego , że w
    tym momencie nalezy używać chyba pojęć: lokal na cele mieszkaniowe (7% VAT)
    i lokal na cele niemieszkalne (22% VAT).
    A sama faktura: co za różnica, kto jest nabywcą.

    Taki jeszcze przykład. Firma A wykonuje usługę wymiany stolarki okiennej w
    mieszkaniu u Kowalskiego. Wystawia mu f-rę z 7% VAT za usługę. Ale że firma
    A sama nie ma specjlaistów, kupuje materiały, a do samego montażu podnajmuje
    firmę B. Z jakim VATem forma B ma wystawic fakturę dla firmy A? Moim zdaniem
    zdecydowanie na 7%. Choc niektórzy mogą uważać - jak przytaczasz powyzej -
    że jest to usługa i ze względu na nabywcę-firmę i trzeba 22%...

    > zastanawia mnie fakt, ze nie pytaja czy wlasciciel to nie prowadzi na
    > wlasne nazwisko dzialalnosci:-)

    Otóż to :) Tak jak ja: imie i nazwisko - nic wiecej :) Tylko mnie często
    ludziska w nowych miejscach zakupu pytają: po co panu faktura?