  • From: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rolety zewnetrzne z montazem a stawka Vat
    Date: Wed, 17 May 2006 16:38:42 +0200

    > W ostatnim numerze muratora jest na temat rolet zewnetrznych. Zacytuje:
    > "UWAGA! Producenci dolaczaja instrukcje montazu rolet. Jednak
    > przeprowadzajac go samodzielnie, trzeba sie liczyc z tym, ze gwarancja
    > obejmie same rolety. Dlatego jesli zdecydujemy sie na rolety, zwlaszcza
    > antywlamaniowe, warto zatrudnic wyspecjalizowana ekipe montazystow. Za
    > rolete kupowana od razu z usluga producenci doliczaja tylko 7%, a nie 22%
    > Vat"
    > Jak to rozumiec?

    Hmm, odważni producenci?
    Zdzadzam sie z tym twierdzeniem, gdyby zamiast "producenci" pisało
    "sprzedawcy, nie produkujący rolet". Ale z tym, co przytoczyłeś - nie.

    > Pozatym wezmy pierwszy lepszy link:
    > http://www.drzwi.pl/?language=pl&site=pages&id=&name
    =uslugi
    > Na samym dole podaja jak licza Vat.

    <cytat z tej storny>
    Wysokość podatku VAT zależy od podmiotu dla którego wykonywana jest usługa:
    7% VAT - osoby prywatne, spółdzielnie
    22% VAT - przedsiębiorstwa, banki, itd.
    <koniec cytatu>

    :)) Chyba będę się śmiał dziś przez cały wieczór. Ciekawy podział sobie
    wprowdzili. Art. 146 pkt 1 ust. 2 ustawy o VAT mówi wyraźnie, w jakich
    przypadkach jest stosowana 7% stawka VAT. Jest to uzależnione w skrócie od
    rodzaju budynku, w jakim te roboty bedą wykonane, a nie od "typu" nabywcy!

    Ciekawe, z jaka stawką VAT wstawiliby w moim sklepie drzwi, jeśli bym
    powiedział, że prywatnie to robię :) 7%?

    Jesli np. bank ma budynek mieszkalny (np. sklasyfikowany jako PKOB1122),
    gdzie mieszkają normalnie ludzie, i zamówi w jakiejś frmie wymianę stolarki
    okiennej to taka usługa jest z 7% VAT. Bo jest ona zwiazana z budownictwem
    mieszkaniowym. I nic do rzeczy nie ma, że nabywca jest bankiem.

    > Kompletnie sie w tym pogubilem. O ile temu producentowi to zwisa ile mi
    > Vat-u doliczy o tyle dla mnie jest to istotna roznica :)

    Wierz mi, jemu też nie zwisa.

    Mam jednak inne pytanie do Ciebie. Na jaką kwotę sie umówiłeś za usługe?
    Ceny w naszym kraju powinne byc podawane brutto. I tak myslę że wykonawca Ci
    podał tą cenę za montaż rolety. Np. 1000zł. I nie powinno już Ciebie
    martwić, czy tam jest 7% czy 22%. Ty umówiłeś sie na konkretną cenę do
    zapłaty.