    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Refaktury a dzialalnosc podstawowa
    Date: Fri, 24 Oct 2003 17:30:23 +0200

    On Wed, 22 Oct 2003, Luqas wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Mam watpliowsc zwiazana z refakturowaniem kosztow uzytkowania tel.
    >+ komorkowych w firmie.
    >+ Na razie chcialbym spytac o Wasza opinie na dwa tematy:
    >+
    >+ czy skala zjawiska (kwoty powyzej 2000,00 pln miesiecznie i ilosc dokumntow
    >+ po kilkanascie sztuk miesiecznie) i to, ze sprzedaz uslug
    >+ telekomunikacyjnych nie jest celem dzialania firmy
    >+ ma znaczenie, czy tez moge do woli refakturowac cokolwiek, bez zadnych
    >+ ograniczen?

    Nie sądzę.
    Znam przykład firmy która straciła sporą kwotę na tym, że US wykazał
    nieprawidłowe księgowanie VATu przy okazji refakturowania, ale
    samej skali się nie czepiał.
    A "sporość kwoty" dotyczy skali zakładu - po prostu z tytułu "przejęcia"
    różnych kawałków terenu i instalacji po byłym bankrucie przez kilka
    firm na kogoś musiało spaść rozliczanie energii eletrycznej, bo energetycy
    mieli jeden "węzeł".
    Tak więc zakład refakturował znacznie więcej niż sam "zjadał".
    Rozumiem że to iż prowizji przy refakturze brać nie możesz to wiesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)