  • Data: 2003-10-24 22:35:00
    Temat: Re: Refaktury a dzialalnosc podstawowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Oct 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+
    >+ > Rozumiem że to iż prowizji przy refakturze brać nie możesz to wiesz :)
    >+
    >+ A co miał wyrażać ten :-)
    >+ Bo ja nie widze przeszkod, zeby brac tyle na ile sie umówiłem
    >+ z "refakturobiorcą" :-)

    ??
    A, acha. Już. Już się tłumaczę.
    Jak masz zamiar kupić towar/nośnik/usługę X od dostawcy A
    po czym sprzedać klientowi B, to to jest zwykła umowa
    (podwójna) kupno-sprzedaż, prawda ?
    No to zwyczajowo pisze się tak jak w ustawie: "faktura".
    Jak ktoś rzuca hasłem "refaktura", to z daleka czuć
    powiew akcyzy, koncesji albo jakiegoś takiego wynalazku,
    że *normalnie sprzedać* go dla "B" nie wolno, bo trzeba
    cały stosik papierkologii wypełnić albo co gorsza jakieś
    tam milionowe obroty mieć czy jakoś inaczej - w każdym
    razie jest przeszkoda, że nie jesteśmy uprawnieni.

    I *wtedy* zza pazuchy wyciągamy wyroki od NSA do SN,
    z których wynika że co prawda nie ma w prawie takiego
    pojęcia, że co prawda podpada pod akcyzę/koncesję/coś
    tam, ale *dopóki* rozliczamy rzetelnie to co otrzymaliśmy
    od A i część "tego" *na podstawie pomiaru* odsprzedajemy
    B, to nie jest to nielegalne mimo iż inne ustawy tak
    stanowią ;) - i że "to nienazwane" to faktura...

    Ja wiem że ty wiesz, ale mi chyba nie wytłumaczysz
    że "refaktura" to *po prostu* "faktura" ? ;)
    Że sprzedaż biletów (byle nie NBP), bułek, śrubek
    itp. dokonuje się na refaktury... nie uwierzę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)