    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Date: Thu, 19 Apr 2007 22:24:33 +0200
    <f04jk1$q9e$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tqy0w4q7ipkhj4@unk>
    <f04mdp$8jf$1@atlantis.news.tpi.pl> <op.tqzaelr7ipkhj4@unk>
    <f0535d$db$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0704181537590.3348@athlon64>
    <f0580f$jqj$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0704181611320.3348@athlon64>
    <f05ap9$d23$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0704190920150.2792@a64wrk>
    <f079lp$r84$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0704191624120.3412@a64wrk>
    <f0879c$7it$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Cavallino nabazgrolił na ekranie:
    > A mi o to, że niezależnie od sposobów wyboru konsumenci powinni być
    > chronieni.
    > Czym mocniej tym lepiej.

    Ta... a potem będzie jak w Stanach, że na suszarce do włosów będzie
    pisać - "Nie używać w czasie snu".

    Nierzadko zdarza się przecież, że konsumenci sami nie wiedzą czego chcą, źle
    to przekażą rzemieślnikom i wychodzi potem problem.

    > A teraz to wszystko tylko się pogorszyło.

    Wszystko? Jesteś gotowy za daną usługę zapłacić kilkakrotnie więcej niż
    wcześniej? Na pewno nie. Więc się nie dziw, że już większy procent
    _fachowców_ jest za granicą.

    > Albo jest fachowcem, albo nie bierze roboty.

    Proste pytanie - dlaczego?
    Dlaczego zabronisz komuś bez papierów np. układać glazurę? Jak schrzani to
    będzie poprawiał za swoje pieniądze - są już przecież odpowiednie przepisy.
    Zepsuje raz, drugi i albo się nauczy, albo stwierdzi, że to nie dla niego.

    Imo ochrona konsumentów powinna polegać w większej mierze na uświadamianiu
    konsumentów o tym jak powinna wyglądać dobra umowa między nim a
    rzemieślnikiem, jakie ma prawa, pomagać w przypadkach sporów itp. Ale nie
    na zabranianiu.

    No tak, wg. ciebie papierek potwierdza umiejętności. To teraz idź z tym
    twierdzeniem do rektorów/dziekanów uniwersytetów - wyśmieją cię. Przecież
    na studia też przyjmowane są osoby z papierkiem 'dojrzałości'. Dziwne tylko
    czemu teraz się słyszy narzekania na poziom wiedzy absolwentów z maturą.
    (nie dotyczy wszystkich absolwentów). Im więcej osób tym niższy poziom -
    tego nie przeskoczysz. Niech papiery mają tylko ci którzy chcą być
    najlepsi, wzmocnić swoją pozycję na konkurencyjnym rynku itp., ale nie
    _każdy_.

    > No niech Ci będzie, jak się uprzesz żeby wziąć nieuka bez szkoły, papierów
    > i umiejętności to może być trudniej.

    A natchnienie Boże? Przecież osoba bez papierów, szkoły,
    umiejętności/doświadczenia, może nagle doświadczyć łaski Bożej i wspaniale
    ułożyć płytki, wykończyć komuś mieszkanie, a nawet wprowadzić pewne
    innowacje do budownictwa (co mogłoby być trudne gdyby się trzymał całej
    sztuki budowlanej). /Noe przecież bez papierów łódź zbudował/. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --