eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG › Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
    Date: Thu, 22 May 2003 12:41:46 +0200

    On Thu, 22 May 2003 s...@s...pl wrote:
    [...]
    >+ > Znaczy: kwalifikujesz jako "usługę pożyczki" ??
    >+ > A nie "przychód z kapitału" (pomijając kwestię "osobistości"
    >+ > czy "DG" :)) ?
    >+
    >+ Przypominam, że działam jako osoba prawna a więc "przychody z
    >+ kapitałów pieniężnych" nie występują jako odrębne źródło przychodów.
    >+ Nie zmienia to jednak faktu że na gruncie VATu przepisy są te same

    Jest w tym logika.
    [...]
    >+ Że w ustawie VAT nie ma wzmianki explicite to nie znaczy, że nie jest
    >+ objęte. Usługi są opodatkowane a udzialanie pożyczek jest traktowane
    >+ jako usługa finansowa sklasyfikowana w PKWiU pod nr 65 do 67.

    No to spasuję !
    Dalsze rozważania musiałyby doprowadzić do opinii że udzielanie
    pożyczek (tak jak np. malowanie mieszkań) wymagałoby prowadzenia
    DG (skoro to "usługa"). Przecież nie da się dać pożyczki "bez
    zamiaru" :], a wyrok że działanie dające się podciągnąć pod
    działanie gospodarcze "z zamiarem" jest prowadzeniem DG już
    kiedyś był (ściągnięcie samochodu zza granicy "na zamówienie"
    - i doliczyli VAT ! Tylko dlatego, że od kupującego "wyciągnięto"
    zeznanie że wcześniej umówił się na ściągnięcie konkretnego
    typu samochodu).

    [...]
    >+ Interpretacje US oraz "mojej kancelarii prawnej"

    Kancelaria jak kancelaria (nie mam pytań bo odpowiedź brzmi
    "przyjdź i zapłać" :)), ale co do US... mógłbyś nieco szczegółowiej ?
    Rozumiem że stare i linku do IS jeszcze nie ma ?

    [...]
    >+ Nie, no udzielanie pożyczki a utrzymywanie środków na koncie bankowych
    >+ to chyba nie jest to samo?

    Nie jest :)
    Usiłowałem sklasyfikować "usługę finansową" ;)
    BTW: a twoim zdaniem to przychód z odsetek bankowych jest
    "zwolniony" czy "nie podlega" ?

    pozdrowienia, Gotfryd