eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG › Re: Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
  • Data: 2003-05-22 12:25:13
    Temat: Re: Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski) szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2003 12:41:46 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Dalsze rozważania musiałyby doprowadzić do opinii że udzielanie
    >pożyczek (tak jak np. malowanie mieszkań) wymagałoby prowadzenia
    >DG (skoro to "usługa"). Przecież nie da się dać pożyczki "bez
    >zamiaru" :], a wyrok że działanie dające się podciągnąć pod
    >działanie gospodarcze "z zamiarem" jest prowadzeniem DG już
    >kiedyś był (ściągnięcie samochodu zza granicy "na zamówienie"
    >- i doliczyli VAT ! Tylko dlatego, że od kupującego "wyciągnięto"
    >zeznanie że wcześniej umówił się na ściągnięcie konkretnego
    >typu samochodu).

    Niekoniecznie by wymagało, przecież może być udzielona w ramach innego
    źródła przychodów tj. kapitałów pieniężnych (podobnie jak malowanie
    mieszkań, które może być wykonywane jako działalność osobista) :). Za
    to zamiar może skutkować właśnie w VATcie, chociaż w tym akurat
    przypadku to bez znaczenia (zwolnienie!)

    >[...]
    >
    > Kancelaria jak kancelaria (nie mam pytań bo odpowiedź brzmi
    >"przyjdź i zapłać" :)), ale co do US... mógłbyś nieco szczegółowiej ?
    > Rozumiem że stare i linku do IS jeszcze nie ma ?

    Nie wiem ja to dostałem od zaprzyjaźnionej spółki w wersji "hard
    copy".

    >[...]
    >
    > Nie jest :)
    > Usiłowałem sklasyfikować "usługę finansową" ;)
    >BTW: a twoim zdaniem to przychód z odsetek bankowych jest
    > "zwolniony" czy "nie podlega" ?

    Moim zdaniem to nie usługa. Kłóci się to z moim umiłowaniem symetrii
    ale tak mi to w umyśle zakodowali (szkoła, prasa, praktyka i kto tam
    jeszcze) :)

    >pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrowienia, S.
    --