eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG › Re: Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
  • Data: 2003-05-23 07:06:18
    Temat: Re: Re: Re: jednosobowa DG a udzielenie poz.yczki innej jedosobowej DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2003 s...@s...pl wrote:

    >+ On Thu, 22 May 2003 12:41:46 +0200, Gotfryd Smolik [...]
    >+ > Dalsze rozważania musiałyby doprowadzić do opinii że udzielanie
    >+ >pożyczek (tak jak np. malowanie mieszkań) wymagałoby prowadzenia
    >+ >DG (skoro to "usługa"). Przecież nie da się dać pożyczki "bez
    >+ >zamiaru" :], [...]
    >+ Niekoniecznie by wymagało, przecież może być udzielona w ramach innego
    >+ źródła przychodów tj. kapitałów pieniężnych

    Zgoda.
    Czy ty proponujesz rozdwojenie jaźni, czyli traktowanie pożyczki
    dawanej "osobiście" jako przychód z kapitału, zaś pożyczki "w DG"
    jako przychodu z DG właśnie ? Przecież protestowałem właśnie argumentem
    że IMHO przychód z pożyczki to przychód z kapitału, a *nie* z DG !

    >+ (podobnie jak malowanie
    >+ mieszkań, które może być wykonywane jako działalność osobista) :).

    Malowanie "osobom fizycznym" ?
    Chodzi o dość często spotykane pytanie: "czy mogę nie prowadząc
    DG wykonać dorywczo jakąś usługę innej osobie fizycznej oraz
    czy i jak wtedy zapłacić podatek ?" :)
    Najczęście spotykana odpowiedź: "nie da się, to jest DG !"
    (prawdę mówiąc - "zamiaru" nie da się zaprzeczyć :]).
    Krótko mówiąc - "podobieństwo" może dotyczyć max. konktatów z DG,
    nie OF z OF ! A ja zdryfowałem do wniosków dot. takiej pożyczki :)

    >+ Za
    >+ to zamiar może skutkować właśnie w VATcie, chociaż w tym akurat
    >+ przypadku to bez znaczenia (zwolnienie!)

    Oczywista !
    Tylko chyba nie powinno być różnicy w samej klasyfikacji DG/nie DG ??
    To że skutek finansowy w VAT - to jedno.
    To czy dochody powinny być wpisane wyłącznie do PIT-3* w stosowną
    pozycję (przych. z kapitału) *albo* powinny być deklarowane w PIT-5
    (z DG) to drugie. Omal przekonałeś mnie że pożyczka to DG...
    :)

    [...]
    >+ Nie wiem ja to dostałem od zaprzyjaźnionej spółki w wersji "hard
    >+ copy".

    Acha. Możesz podać rok ?

    [...]
    >+ >BTW: a twoim zdaniem to przychód z odsetek bankowych jest
    >+ > "zwolniony" czy "nie podlega" ?
    >+
    >+ Moim zdaniem to nie usługa. Kłóci się to z moim umiłowaniem symetrii
    >+ ale tak mi to w umyśle zakodowali (szkoła, prasa, praktyka i kto tam
    >+ jeszcze) :)

    OK, znaczy iż przynajmniej niewpisywania go do VAT się nie czepiasz :)

    pozdrowienia, Gotfryd