    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Date: Wed, 13 Dec 2006 11:04:49 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Może przykład więcej wyjaśni: weźmy składki społeczne ZUS.
    > Obojętnie czy "pracownicze" czy "właścicielskie".
    > Zapłacić trzeba.
    > Dla PIT/CIT są kosztem, niestety w przypadku VAT trzeba zedrzeć
    > z koncowego klienta (tego co to jest zwolniony z VAT) podatek od kwoty
    > składek.
    > PIT *od kwoty składek* jest płacony kiedy emeryt "wyjmuje" pieniądze
    > z ZUS, VAT w momencie kiedy je "wkłada" (a nawet wcześniej, w momencie
    > kiedy zarabia na składkę nim ją wpłaci)
    > Przykład:
> [...]

    Nie wiem :). Użyłeś zbyt dużo skrótów myślowych, i nie kapuję tego wywodu.

    Domyślam się jednak, że udowadniasz nim mniejszą "szkodliwość" PIT/CIT niż
    VATu ... co też od początku wątku twierdziłem :).

    p. m.

    ps: nie usuwam długiego cytatu, bo może moje domyślenie się jest
    nieprawidłowe, wtedy dobrze by było się do czegoś odnieść przy tłumaczeniu
    szczegółów.