  • Data: 2009-10-17 19:47:08
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Klient, nie bedący "osobą związaną".

    Skąd miałby się o tym dowiedzieć? :)

    > A to klops :)

    Dlaczego?
    "Niestety, wszystkie auta są w tej chwili wynajęte. Proszę spróbować w
    innym terminie."

    > Zauważ co napisałem: za "wycenę" można rozumieć (dla PDoOF) ustaloną
    > przez *siebie* cenę tylko wtedy, jeśli jest stosowana "rynkowo", czyli
    > w sprzedaży dla "podmiotów niepowiązanych".
    > Twoja argumentacja prowadzi do jednego wniosku: firma może sobie taką
    > "wycenę" zrobić, ale z braku laku (regularnych świadczeń "rynkowych")
    > ta wycena nie podejdzie do wyceny nieodpłatnych swiadczeń.
    > Czyli trzeba wziąć cennik *innych* firm, "działających na tym terenie",
    > które "rynkowo" świadczą.

    No więc dobrze - ustalam cenę 100 zł/dzień.
    Dla świętego spokoju trochę mniej konkurencyjną, czyli nieco wyższą w
    stosunku do wypożyczalni samochodów działających w okolicy. Niestety,
    przeważnie tak się składa, że auta są wypożyczone przez pracowników.

    > Upusty i promocje *można* dawać - ale rynkowo.

    A pracownikowi już nie można?

    > Jak na promocję załapią
    > się tylko pracownicy, to różnica będzie stanowiła "przychód z częściowo
    > nieodpłatnego świadczenia" (też w art.11).

    A gdzie jest napisane, że jest to świadczenie częściowo nieodpłatne?
    Czy jeśli pracownicy sklepu kupią na święta jaja w cenie netto, bo szef ma
    gest, to od VAT'u i marży powinni zapłacić podatek i ZUS? Kto powiedział,
    że upusty "trzeba" stosować w stosunku do wszystkich klientów?
    Zresztą nawet jeśli, to można wypożyczyć auto żonie albo koledze pracownika
    i na niego wystawić fakturę. To nie jest już podmiot powiązany.

    Pozdr
    K.