    From: "Krzysztof" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Date: Sat, 17 Oct 2009 21:47:08 +0200
    <4ad829b6$1@news.home.net.pl> <hb9a5v$kfn$1@news.onet.pl>
    <4ad82e0c$1@news.home.net.pl> <hb9bsf$pm1$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hb9ef3$1r9$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hb9g4n$760$1@news.onet.pl>
    <4ad84562$1@news.home.net.pl> <hb9j46$fuc$1@news.onet.pl>
    <4ad85442$1@news.home.net.pl> <hb9ler$n5l$1@news.onet.pl>
    <4ad85a26$1@news.home.net.pl> <hb9mbn$pua$1@news.onet.pl>
    <hb9mvd$rk5$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0910170019020.3220@quad>
    <hbcdt4$ka2$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0910171708090.3916@quad>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Klient, nie bedący "osobą związaną".

    Skąd miałby się o tym dowiedzieć? :)

    > A to klops :)

    Dlaczego?
    "Niestety, wszystkie auta są w tej chwili wynajęte. Proszę spróbować w
    innym terminie."

    > Zauważ co napisałem: za "wycenę" można rozumieć (dla PDoOF) ustaloną
    > przez *siebie* cenę tylko wtedy, jeśli jest stosowana "rynkowo", czyli
    > w sprzedaży dla "podmiotów niepowiązanych".
    > Twoja argumentacja prowadzi do jednego wniosku: firma może sobie taką
    > "wycenę" zrobić, ale z braku laku (regularnych świadczeń "rynkowych")
    > ta wycena nie podejdzie do wyceny nieodpłatnych swiadczeń.
    > Czyli trzeba wziąć cennik *innych* firm, "działających na tym terenie",
    > które "rynkowo" świadczą.

    No więc dobrze - ustalam cenę 100 zł/dzień.
    Dla świętego spokoju trochę mniej konkurencyjną, czyli nieco wyższą w
    stosunku do wypożyczalni samochodów działających w okolicy. Niestety,
    przeważnie tak się składa, że auta są wypożyczone przez pracowników.

    > Upusty i promocje *można* dawać - ale rynkowo.

    A pracownikowi już nie można?

    > Jak na promocję załapią
    > się tylko pracownicy, to różnica będzie stanowiła "przychód z częściowo
    > nieodpłatnego świadczenia" (też w art.11).

    A gdzie jest napisane, że jest to świadczenie częściowo nieodpłatne?
    Czy jeśli pracownicy sklepu kupią na święta jaja w cenie netto, bo szef ma
    gest, to od VAT'u i marży powinni zapłacić podatek i ZUS? Kto powiedział,
    że upusty "trzeba" stosować w stosunku do wszystkich klientów?
    Zresztą nawet jeśli, to można wypożyczyć auto żonie albo koledze pracownika
    i na niego wystawić fakturę. To nie jest już podmiot powiązany.

    Pozdr
    K.