    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ratunku :)
    Date: Thu, 06 Aug 2009 18:07:18 +0200

    Dnia 06-08-2009 o 17:48:09 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > Proszę, pomóżcie, czy mam rację? Czy mogę iść i walczyć w US o zmianę
    > formy opodatkowania? Dodam że nie osiągnąłem jeszcze żadnego przychodu,
    > a dodatkowym argumentem będzie wprowadzenie w błąd przez biurwę (o ile
    > faktycznie rację mam ja).

    To drugie nie ma żadnego znaczenia, ew. nieosiągnięcie przychodu
    może mieć znaczenie, ale trzeba by sprawdzić czy złożenie oświadczenia
    nie zamyka szlabanu.

    > Druga sprawa - VAT. Zarejestrowałem się jako vatowiec. Jednakże
    > faktury, które będę wystawiał, nie będą zawierać podatku VAT (NP na mocy
    > jakiegoś tam punktu i ustępu). Dodatkowo nie zamierzam mieć ŻADNYCH
    > kosztów, od których mógłbym odliczyć VAT. Czy naprawdę co miesiąc, jak
    > idiota, muszę biegać na pocztę z zerową deklaracją VAT-7? Aaaaa!

    Możesz biegać co kwartał, mogłeś też nie zostawać VATowcem (co by było
    o tyle ryzykowne, że doradztwo nie upoważnia do zwolnienia, a od 1. grudnia
    juz nie ma zapisu o "doradztwie będącym rzeczoznawstwem" tylko samo doradztwo,
    więc usługi informatyczne IMHO z łatwością mogą pod to podpaść).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek