  • Data: 2006-07-08 12:45:14
    Temat: Re: Pytanie o dotacje z UP-ciąg dalszy
    Od: "Tomek O" <k...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może ktoś mi to rozjaśni ...
    > Fakatycznie chodzi o płynność finasową pomiędzy dostawą towaru a
    > sprzedażą.
    > Z tego co się orientuję nie każdy chce dawać nowym firmom długi okres
    > płatności, i jeżeli teraz ja będe miał termin 7 dni albo gotówkę a
    > odbiorca
    > 14 dni to do tego miałyby te pieniądze służyć.

    Wydaje mi się że towary muszą zostać zakupione za gotówkę z dotacji i
    rozliczone z UP przed dniem zgłoszonym w ewidencji działalności
    gospodarczej. Powtórze za jedną z interpretacji Sygnatura US IA-415/14a/05 "
    stwierdzić należy, zakupione przez Panią, przed rozpoczęciem działalności
    gospodarczej towary handlowe powinny zostać ujęte w remanencie początkowym,
    który to remanent podlegać będzie wpisowi do podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. Tak więc, powyższe
    towary handlowe zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodów z
    działalności gospodarczej, dopiero w momencie ustalania dochodu z
    uwzględnieniem różnicy remanentowej , co będzie miało miejsce w w/w
    sytuacjach o których stanowi § 27 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów
    i rozchodów."