  • 1. Data: 2006-07-08 09:37:09
    Temat: Pytanie o dotacje z UP-ciąg dalszy
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Witam
    W wątku "dotacja z UP a koszty uzysk" przeczytałem:

    " Wszytskie faktury na zakupione rzeczy bierzesz na siebie jako osobe
    fizyczna a nie na zakladana
    firme bo potem nie uznaja Ci rozliczenia w UP. "

    Na stronie tych dotacji przeczytałem również że dotacja może być
    przeznaczona na zatowarowanie.
    W moim przypadku przy otwieraniu działalności handlowej do tego właśnie
    miała służyć.
    Jeżeli teraz (czytając powyżej) te dotacje mam przeznaczyć na towar jak mam
    to kupić ? Faktura na DG czy na osobe ficzyną ? Przecierz jeżeli nawet
    brałbym to na siebie to w ciągu miesiąca mogę nie wykorzeystać (nie obrócić
    towarem), jeżeli zaś brał bym to stopniowo na firmę UP mi tego nie uzna ???
    Może ktoś mi to rozjaśni ...
    Fakatycznie chodzi o płynność finasową pomiędzy dostawą towaru a sprzedażą.
    Z tego co się orientuję nie każdy chce dawać nowym firmom długi okres
    płatności, i jeżeli teraz ja będe miał termin 7 dni albo gotówkę a odbiorca
    14 dni to do tego miałyby te pieniądze służyć.

  • 2. Data: 2006-07-08 12:45:14
    Temat: Re: Pytanie o dotacje z UP-ciąg dalszy
    Od: "Tomek O" <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > odbiorca
    > 14 dni to do tego miałyby te pieniądze służyć.

    Wydaje mi się że towary muszą zostać zakupione za gotówkę z dotacji i
    rozliczone z UP przed dniem zgłoszonym w ewidencji działalności
    gospodarczej. Powtórze za jedną z interpretacji Sygnatura US IA-415/14a/05 "
    stwierdzić należy, zakupione przez Panią, przed rozpoczęciem działalności
    gospodarczej towary handlowe powinny zostać ujęte w remanencie początkowym,
    który to remanent podlegać będzie wpisowi do podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. Tak więc, powyższe
    towary handlowe zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodów z
    działalności gospodarczej, dopiero w momencie ustalania dochodu z
    uwzględnieniem różnicy remanentowej , co będzie miało miejsce w w/w
    sytuacjach o których stanowi § 27 ust.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów
    i rozchodów."