  • 1. Data: 2006-07-08 09:28:15
    Temat: Umowa sprzedaży a KPiR
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...fm>

    Witam

    Kupilem na allegro przedmiot na ktory sprzedajacy wystawil mi umowe
    sprzedazy. Wartosc towaru to 210 zl. W jaki sposob mam to rozliczyc w
    KPiR. Dziekuje za informacje.

  • 2. Data: 2006-07-08 10:33:09
    Temat: Re: Umowa sprzedaży a KPiR
    Od: Mario <n...@o...pl>

    news.onet.pl napisał(a):
    > Witam
    >
    > Kupilem na allegro przedmiot na ktory sprzedajacy wystawil mi umowe
    > sprzedazy. Wartosc towaru to 210 zl. W jaki sposob mam to rozliczyc w
    > KPiR. Dziekuje za informacje.
    sporządź dowód wewnętrzny na taką kwotę zepnij razem z umową
    i śmiało wpisuj w koszty

  • 3. Data: 2006-07-08 10:51:00
    Od: Marcin <w...@p...fm>

    Mario napisał(a):

    > sporządź dowód wewnętrzny na taką kwotę zepnij razem z umową
    > i śmiało wpisuj w koszty

    Jaka stawke Vat wybrac?

  • 4. Data: 2006-07-10 14:32:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mario wrote:

    > sporządź dowód wewnętrzny na taką kwotę zepnij razem z umową
    > i śmiało wpisuj w koszty

    1. Top zależy co to był za przedmiot. Podana w rozporządzeniu lista
    wypadków kiedy dowód wewnętrzny może być dokumentem pozwalającym
    zaliczyć coś w KUP jest zamknięta. Jeśli jest to coś spoza tej listy to
    zapomnij o zaliczeniu w KUP bez rachunku od sprzedawcy.

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne),
    określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i
    wartość, a w innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i
    wysokość kosztu (wydatku).
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    1) zakupu, bezpośrednio od krajowego producenta lub hodowcy, produktów
    roślinnych i zwierzęcych, nie przerobionych sposobem przemysłowym lub
    przerobionych sposobem przemysłowym, jeżeli przerób polega na kiszeniu
    produktów roślinnych lub przetwórstwie mleka albo na uboju zwierząt
    rzeźnych i obróbce poubojowej tych zwierząt,
    2) zakupu od ludności, sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów
    i Usług (PKWiU), surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących
    leśnych (PKWiU 01.11.91-00), jagód, owoców leśnych (PKWiU 01.13.23-00)
    i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43),
    3) wartości produktów roślinnych i zwierzęcych pochodzących z własnej
    uprawy lub hodowli prowadzonej przez podatnika,
    4) zakupu w jednostkach handlu detalicznego materiałów pomocniczych,
    5) kosztów diet i innych należności za czas podróży służbowej
    pracowników oraz wartości diet z tytułu podróży służbowych osób
    prowadzących działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących,
    6) zakupu od ludności odpadów poużytkowych, stanowiących surowce
    wtórne, z wyłączeniem zakupu (skupu) metali nieżelaznych oraz
    przeznaczonych na złom samochodów i ich części składowych,
    7) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną,
    telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na
    działalność gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest
    dokument obejmujący całość opłat na te cele,
    8) opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej oraz opłat sądowych i
    notarialnych,
    9) wydatków związanych z parkowaniem samochodu w sytuacji, gdy są one
    poparte dokumentami nie zawierającymi danych, o których mowa w § 12
    ust. 3 pkt 2; podstawą wystawienia dowodu wewnętrznego jest bilet z
    parkometru, kupon, bilet jednorazowy załączony do sporządzonego dowodu.

    2. Umowa nie jest dowodem wykonania umowy. A tym samym nie dowodzi, że
    do sprzedaży doszło.

  • 5. Data: 2006-07-10 15:39:17
    Od: Mario <n...@o...pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > zaliczyć coś w KUP jest zamknięta. Jeśli jest to coś spoza tej listy to
    > zapomnij o zaliczeniu w KUP bez rachunku od sprzedawcy.
    Nie zgodzę się.

    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.

    Jakie to dane?
    a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    podanie jednej daty,
    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
    określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    naturalnych,
    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    gospodarczych

    Pisemna umowa zawiera te wszystkie wymagane informacje.
    Zwłaszcza te - kto, komu, kiedy, za co, ile zapłacił.
    Umowa kupna sprzedaży jak najbardziej jest dowodem.
    Sporządzenie DW na tą okoliczność potwierdza tylko zamiar i celowość
    uznania czegoś za koszt oraz nadaje numer operacji kupna sprzedaży.

    Żaden organ nie będzie kwestonował wydatku który ZOSTAŁ PONIESIONY i
    został należycie udokumentowany.

    > 2. Umowa nie jest dowodem wykonania umowy. A tym samym nie dowodzi, że
    > do sprzedaży doszło.

    Mylisz się.
    Po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży zawsze dochodzi do sprzedaży.
    Co najwyżej może nie dojść do wydania rzeczy lub do zapłaty ceny.
    Ale takie zachowania można właśnie na podstawie podpisanej umowy egzekwować.

    Jeszcze cytat z KC

    Art. 535.
    Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego
    własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz
    odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

    Gdyby było tak jak ty piszesz podpisywanie wszelkich umów nie miało by
    żadnego sensu.
    Zawarcie umowy jest równoznaczne z materialnoprawnym wykonaniem jej zapisów.
    To, że rzeczywistość może mieć inny przebieg, nie zawsze zgodny z
    zawartą umową to zupełnie inna bajka. Ale od tego jest instytucja zmiany
    umowy (aneks)