  • 1. Data: 2006-07-07 14:29:20
    Temat: Wprowadzeniu aparatu do firmy.
    Od: " jerry" <j...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    14 miesięcy tamu kupiłem aparat fotograficzny (bez faktury, normalnie na
    paragon). Teraz chce go wrzucić do firmy. Jak to załatwić i czy sam ustalam
    aktualną rynkową cenę rocznego aparatu?
    Dzięki za wszelkie info.
    Pozdrawiam! jerry

  • 2. Data: 2006-07-07 21:19:27
    Temat: Re: Wprowadzeniu aparatu do firmy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jul 2006, jerry wrote:

    > Witam!
    > 14 miesięcy tamu kupiłem aparat fotograficzny (bez faktury, normalnie na
    > paragon). Teraz chce go wrzucić do firmy. Jak to załatwić

    Czy "wrzucenie do firmy" ma mieć na celu zaliczenie do kosztów?
    Nie, to NIE SĄ synonimy - nigdzie nie powiedziano że jak coś
    jest "w majątku firmowym" to automatycznie było kosztem (klasyka:
    wartość samochodu osobowego przekraczająca limit).

    Jeśli tak - to IMO jedyną metodą jest zaliczenia do ST (nawet jak
    był tańszy niż 3500 zł) z tego powodu:
    http://tiny.pl/tp3f
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=w+celu+kosztem&n
    um=100&hl=pl&as_oq=wyposa%C5%BCenie+wyposa%C5%BCenia
    &as_ugroup=*.podatki

    > i czy sam ustalam
    > aktualną rynkową cenę rocznego aparatu?

    Hm... a po co ci ta "wartość rynkowa"?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-07-07 23:24:12
    Od: " jerry" <j...@N...gazeta.pl>

    > Czy "wrzucenie do firmy" ma mieć na celu zaliczenie do kosztów?

    Tak. Po drugie zakup np. lampy czy gripa do niego już normalnie na fakture.

    > Jeśli tak - to IMO jedyną metodą jest zaliczenia do ST (nawet jak
    > był tańszy niż 3500 zł)

    W maju 2005 kosztował 3560. Mam też kupioną wraz z aparatem kartę CF (320
    pln) - z nią mogę postąpić podobnie?

    > Hm... a po co ci ta "wartość rynkowa"?

    Myślałem, że teraz wrzucam do firmy roczny aparat więc i wartość taka musi
    być tzn. taka za jaką teraz można kupić roczny aparat.

    Dzięki za info bo nie wiem jak to ugryźć.
    Pozdr! jerry

  • 4. Data: 2006-07-08 08:09:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jul 2006, jerry wrote:

    > W maju 2005 kosztował 3560. Mam też kupioną wraz z aparatem kartę CF (320
    > pln) - z nią mogę postąpić podobnie?

    IMO kartę można (a jedną wręcz obowiązkowo trzeba) potraktować jako
    część aparatu (niezbędną żeby ST był "kompletny i zdatny do użytku"!)

    > Myślałem, że teraz wrzucam do firmy roczny aparat więc i wartość taka musi
    > być tzn. taka za jaką teraz można kupić roczny aparat.

    Ba, ja kilka lat temu też tak myślałem, bo wydaje się być "na rozum"
    uzasadnione.
    Ale pokaż przepis :)
    Nie żartuję - pokaż w ustawie o podatku dochodowym na podstawie jakiego
    przepisu chcesz określić wartość początkową ST.
    Podsunę pod nos kawałeczek:
    +++
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu [...]
    ---

    *JEŻELI* *NIE MOŻNA USTALIĆ*... przeczytaj to co jest przed i po :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)