  • Data: 2011-12-29 17:20:19
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-29 14:55, ajt wrote:
    > Znam te wszystkie wyroki i wątki też, w wielu brałem udział. Dalej
    > jednak szukam dziury w całym :)
    > W praktyce, przy ewentualnej kontroli, będzie pewnie tak, że wynik tejże
    > kontroli będzie zależny od skutków finansowych dla budżetu państwa. Tzn.
    > jak ktoś będzie rozliczał przychody z MPA w ramach DG, wykazując
    > równocześnie bardzo wysokie koszty, zjadające cały przychód, to mu
    > kontrola wywali wszystko z kosztów, jednocześnie nakazując skorygować

    Ale przecież przyjęcie ryczałtowych kosztów poza DG nie jest
    obowiązkowe. Jak masz koszty większe niż 50% to należy je po prostu
    wykazać i tyle. I nikt nikomu łaski nie robi ...

    > deklaracje i rozliczyć przychody poza DG. Jeśli ktoś inny będzie miał
    > małe koszty i w wyniku takich decyzji by wyszło, że po korekcie pitu i
    > zastosowaniu 50% kosztów uzyskania jeszcze dostałby zwrot podatku, to
    > pewnie zostawią jak jest :)

    I to mnie właśnie osłabia. Interpretacja zależna od potencjalnych
    skutków dla budżetu.

    > Dlatego też czasem staram się przytaczać takie przykłady, licząc naiwnie
    > na to, że może kiedyś dotrze to gdzieś wyżej i w kolejnej wersji ustawy
    > pojawi się zapis w stylu "podatnik może również te przychody rozliczać w
    > ramach dg, jeśli akurat takową prowadzi i tak mu wygodniej" :)

    Nie liczę na to, że ktoś zadba o moją wygodę. Ale debilizmy w rodzaju
    aktualnie dyskutowanego to mogliby polikwidować. Bo przynajmniej u mnie
    wzbudzają one głęboką troskę o kondycję intelektualną i psychiczną
    ustawodawcy.

    Piotrek