eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna › Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
  • Data: 2013-04-16 09:11:26
    Temat: Re: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Apr 2013, W wrote:

    > hm, ale! skoro auto było kupowane w komisie to nie musieliśmy odprowadzić
    > podatku przy zakupie ;-) z drugiej strony - wprost brak wpłaty ze strony
    > ojca też nie jest widoczny w papierach US - wszak nie był wprowadzony
    > nigdzie jako koszt a wydatków z tytułu prywatnego zakupu pojazdu się w PIT
    > nie ujmuje - rajt? ;)

    Owszem.
    Jak US podejmuje wątek "skąd podatnika było stać" to liczy mu dochody
    oraz wydatki i każe się tłumaczyć z różnicy :) (ba, nawet najpierw chce
    żeby podatnik sam sobie wydatki posumował).
    No i przyroda zna negatywne wyniki tłumaczenia "miałem pieniądze
    z dawnych czasów", uznawane za "niewiarygodne".

    > dlaczego wysłać?

    Z zastrzeżeniem o którym pisał Maruda (że to zniesienie współwłasności,
    nieodpłatne czyli ma cechy darowizny, ale w sumie stanowi inną czynność
    prawną) pewnie chodzi o fakt, że po skutecznym doręczeniu pisma urząd
    nie może się wykręcać od konieczności przedstawienia ewentualnych
    zarzutów również na piśmie.
    Znaczy idzie o sławne "nie przyjmę bo..." (mimo że bezprawne i wręcz
    zagrożone karą z KK, tyle że najstarsi góralnie nie słyszeli u ukaraniu
    z tego przepisu).

    Ale na ogół jest to wersja "odwodowa", jak operacja "zanieść" nie
    działa :D

    pzdr, Gotfryd