    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeksiegowanie platnosci
    Date: Wed, 18 Apr 2007 14:04:15 +0200

    On Wed, 18 Apr 2007, stanseba wrote:

    > Czy firma ktorej placac przelewam w tresci wpisujac numery faktur za ktore
    > place , moze te kwote przeksiegowac na inne faktury za ktore mam zaplacici ,
    > badz przeksiegowac na inna naleznosc z ktora np ja sie nie zgadzam ??

    To zależy od tego, jak owe faktury mają się do siebie oraz co to
    za "inna należność" (np. kary umowne czy odsetki umowne mogą być
    "należnościami ubocznymi").
    Na .prawo w archiwach powinny być rozważania dla takich przypadków,
    jak np. "sekwencja faktur" za usługi ciągłe (woda, gaz, prąd tak dla
    przykładu) prowadzące do wniosku że to jest JEDNO zobowiązanie (ale
    nie zajmuję stanowiska, bo przekonania nie mam).
    Zapis masz w art. 451 Kodeksu Cywilnego:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd