  • Data: 2006-07-17 12:41:26
    Temat: Re: Przejscie na VAT
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-07-2006 o 12:58:03 cbull <c...@p...onet.pl> napisał:

    > Witam!
    >
    > Od lutego prowadze DG na KPiR (uslugi informatyczne). Korzystam ze
    > zwolnienia z VAT ponizej 10000 euro. Wczesniej rozliczalem sie na
    > podstawie
    > UoD.
    >
    > Niedlugo przekrocze ten limit.. tylko nie wiem dokladnie kiedy.
    > Co sie liczy do tej kwoty 10000 euro? Tylko przychod, czy tez przychod po
    > uwzglednieniu kosztow. A co z moimi wczesniejszymi umowami o dzielo? Czy
    > powinienem je umiescic w jakiejs ewidencji i zsumowac z DG?

> [...]

    Patrz Art 113.1/5/9

    Limit się liczy dla wszystkich przychodów w roku które podlegały by
    normalanie pod VAT
    (czyli jeśli UoD nie są zwolnione przemdiotowo to wliczasz je do limitu).
    W pierwszym roku jeszcze masz zonka z kwotą limitu proporcjnalną do okresu
    sprzedaży,
    czyli wg tego co skarbówka interpretuje - od pierwszej UoD do końca roku.

    Szczerze bym radził przejść na VAT na własne życzene zamiast potem się
    babrać
    ja w połowie miesiąca przeskoczysz z automatu. Jak zadeklarujesz na PIT-5
    przychód powyżej limitu to teraz się wycwanili(ale pewnie zależy też od
    urzędu)
    i wychwytują to od razu - jak zsumują jeszcze z UoD to będziesz mial
    trochę do zapłacenia.

    pozdrawiam