  • 1. Data: 2006-07-17 10:58:03
    Temat: Przejscie na VAT
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Od lutego prowadze DG na KPiR (uslugi informatyczne). Korzystam ze
    zwolnienia z VAT ponizej 10000 euro. Wczesniej rozliczalem sie na podstawie
    UoD.

    Niedlugo przekrocze ten limit.. tylko nie wiem dokladnie kiedy.
    Co sie liczy do tej kwoty 10000 euro? Tylko przychod, czy tez przychod po
    uwzglednieniu kosztow. A co z moimi wczesniejszymi umowami o dzielo? Czy
    powinienem je umiescic w jakiejs ewidencji i zsumowac z DG?

    Druga sprawa. Czy kwote 10000 euro mam liczyc proporcjonalnie od lutego
    (wtedy rozpoczalem DG), czy tez caly rok (bo uwzgledniam takze wczesniejsze
    UoD).

    Czy w momencie przejscia na VAT moge sie spodziewac 100% kontroli?

    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-07-17 12:41:26
    Temat: Re: Przejscie na VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-07-2006 o 12:58:03 cbull <c...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > wczesniejsze
    > UoD).
    >
    > Czy w momencie przejscia na VAT moge sie spodziewac 100% kontroli?

    Patrz Art 113.1/5/9

    Limit się liczy dla wszystkich przychodów w roku które podlegały by
    normalanie pod VAT
    (czyli jeśli UoD nie są zwolnione przemdiotowo to wliczasz je do limitu).
    W pierwszym roku jeszcze masz zonka z kwotą limitu proporcjnalną do okresu
    sprzedaży,
    czyli wg tego co skarbówka interpretuje - od pierwszej UoD do końca roku.

    Szczerze bym radził przejść na VAT na własne życzene zamiast potem się
    babrać
    ja w połowie miesiąca przeskoczysz z automatu. Jak zadeklarujesz na PIT-5
    przychód powyżej limitu to teraz się wycwanili(ale pewnie zależy też od
    urzędu)
    i wychwytują to od razu - jak zsumują jeszcze z UoD to będziesz mial
    trochę do zapłacenia.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-17 13:27:10
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "cbull" <c...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > Od lutego prowadze DG na KPiR (uslugi informatyczne). Korzystam ze
    > zwolnienia z VAT ponizej 10000 euro. Wczesniej rozliczalem sie na

    czy w ramach usług informatycznych świadczysz też usługi np. doradztwa? ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2006-07-17 13:29:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-07-2006 o 15:27:10 Jacek Cywiński
    <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał:

    > czy w ramach usług informatycznych świadczysz też usługi np. doradztwa?
    > ;)

    Załadamy(i niech cbull lepiej też założy), że ślepo wykonuje wolę
    zamawiającego ;)

  • 5. Data: 2006-07-17 19:08:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-07-2006 o 21:08:44 cbull <c...@p...onet.pl> napisał:

    > Z pewnych wzgl?dów zale?y mi, ?eby byae zwolnionym jak najd?u?ej. Dlatego
    > te?
    > prosz? o wyja?nienie, czy do limitu wchodz? tylko przychody, czy mo?e
    > równie? koszty? (w niektórych miejscach jest napisane o obrocie)

    W ustawie o VAT wyraźnie pisze o wartości sprzedaży, czyli o przychodzie.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-17 19:08:44
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > Załadamy(i niech cbull lepiej też założy), że ślepo wykonuje wolę
    > zamawiającego ;)

    Tak jest! Złożyłem również do US stosowne pisemko, w którym oświadczam, że
    "nie swiadczę usług doradczych".

    Z pewnych względów zależy mi, żeby być zwolnionym jak najdłużej. Dlatego też
    proszę o wyjaśnienie, czy do limitu wchodzą tylko przychody, czy może
    również koszty? (w niektórych miejscach jest napisane o obrocie)

    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 7. Data: 2006-07-17 21:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jul 2006, cbull wrote:

    > proszę o wyjaśnienie, czy do limitu wchodzą tylko przychody, czy może
    > również koszty? (w niektórych miejscach jest napisane o obrocie)

    Sprawdże definicję obrotu w rozumieniu VAT!
    +++
    Art. 29. 1. Podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22,
    art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna
    z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna
    obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. [...cięcie...]
    ---

    Bardzo sensowna definicja - zabezpiecza przed "doliczeniem" podatku od
    całej kwoty netto w razie pomyłki w stawce, niemniej jasno i wyraźnie
    określa że obrót == wartość sprzedaży.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)