  • Data: 2003-10-11 04:03:03
    Temat: Re: Przecena towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Oct 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Fri, 10 Oct 2003, tkaczmar wrote:
    >+ >
    >+ > >+ Czy istnieja jakies przepisy, ktore okreslaja o ile moge
    >+ > >+ przecenic towar
    >+ > >+ posiadany na magazynie.
    >+ > Ja bym powyciągał jakieś aktualne cenniki z hurtowni i zrobił
    >+ > protokół... [...]
    >+ Moze mi bardziej przystepnie wyjasnic powod dla ktorego
    >+ dokonujesz przeceny bedac na KPiR ?

    Jeśli o mnie chodzi, to chyba udało mi się uniknąć słowa "przecena" ;)
    Ale:
    1. jest wymagana, aczkolwiek zgodnie z par. 29 rozp. ds KPiR
    tylko przy remanencie.
    Nie zmienia to faktu że US może zadawać "głupie pytania" nawet
    jak towar w remanencie się nie znajdzie: w końcu jak kupił tylko
    2 płyty główne danego typu i później je sprzedał, to nie jest
    problemem zauważenie że kupił po 500 a sprzedał po 200.
    Jasnym jest że można tłumaczenie dorabiać "po" - ale mając
    gotowe "wsparcie w papierach" nie bedziemy w 2008 roku(*) dowodzić
    że się nie jest słoniem !
    2. OIMW nie ma zakazu "prowadzenia magazynu" na KPiR ;) Oczywiście
    wszelka przesada jest szkodliwa... ale jak "prowadzi" ?
    (*) - przy założeniach że podatnik dożyje, krach Argentyński
    nie nastąpi i paru innych również, oczywiście :)

    >+ Taka przecena bedzie jakims dodatkowym kosztem ?

    A ktoś miał taki pomysł ? :) (bo ja nie :)).
    Jak mu bardzo zależy - to *na pewien sposób* może być: wystarczy
    że zrobi "oficjalny" remanent magazynu, zawiadamiając uprzednio
    US (zgodnie z par. 28.4 rozp. ds. KPiR). Wartość "majątku w DG"
    mu spadnie, co poskutkuje spadkiem podatku dochodowego.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)