  • Data: 2004-02-06 21:41:04
    Temat: Re: Prywatny zakup ,faktura na firmę.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A, jeszcze coś:

    On Fri, 6 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ On Fri, 6 Feb 2004, BAH wrote:
    [...i stosik...]
    >+ >+ > A co z VATem ?
    [...]
    >+ >+ "Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    >+ >+ akcyzowego:
    >+ >+ 5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem
    >+ >+ że w stosunku do tych towarów
    >+ >+ nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    >+ ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ No i o co chodzi ? Tam nie ma "nie odliczył" ale NIE PRZYSŁUGIWAŁO !

    Dopiero posławszy posta załapałem drugą możliwość: skoro kupujący
    NIE JEST VATowcem, to mu "nie przysługiwało".
    Ale skoto wyciąłeś uwagę odnoszącą się do tej częsci wątku :) to
    nie skojarzyłem.
    Niemniej... wyrażałem wątpliwości co do faktu liczenia się owych zakupów
    do obrotu VAT: Adam wyraźnie pisze że nie chce wpisać zakupu, bo
    "nie chce przekroczyć progu VAT".
    IMHO zacytowany przepis NIJAK nie chroni przed wliczeniem owego
    zakupu do obrotu "z limitem": AFAIR[1] w ustawie jest taki myk
    iż stwierdza się że "podatnicy zwolnieni liczą obrót traktując
    go jako zwolniony" :] - tak że bez względu jak się jeża postawi
    to będzie kłuł... ;>
    [1] piszę "z głowy czyli z niczego", krytykę z góry przyjmuję :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)