  • Data: 2004-02-06 21:33:49
    Temat: Re: Prywatny zakup ,faktura na firmę.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Feb 2004, BAH wrote:

> [...]
    >+ > >+ dokonaniu zakupu.
    >+ >
    >+ > A co z VATem ?
    >+ > Owszem, może nie odliczyć.... ale doliczyć przy "przekazaniu na
    >+ > potrzeby własne" chyba musi ;) ?
    >+
    >+ "Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    >+ akcyzowego:
    >+
    >+ 5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem
    >+ że w stosunku do tych towarów
    >+ nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    >+ budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    >+ lub innych umów o podobnym charakterze,
    >+ "
    ----

    No i o co chodzi ? Tam nie ma "nie odliczył" ale NIE PRZYSŁUGIWAŁO !
    Jak kupił "na firmę" to mu PRZYSŁUGIWAŁO. I może sobie odliczyć
    (jak chce). Ale jeśli ów towar przekazuje na potrzeby własne to
    już MUSI VAT naliczyć - i tyle.

    Krótko mówiąc: sugeruję że w szeroko pojętym znaczeniu (czyli
    "gdzieś wpisać") taki zakup zaksięgować musi :]

    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+
    >+ również BAH

    ...to wzajem raz jeszcze :)