    From: "DarekS" <1...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prywatny samoch. w firmie ??
    Date: Wed, 30 Jul 2003 10:33:12 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.149.125

    wojsob napisał:

    > Witam !!
    >
    > Prowadze DG ( KPiR + VAT).
    > Sprawa dotyczy mojego prywatnego samochodu:
    >
    > 1. Czy pobierana faktura na paliwo ma byc adresowana na adres firmy ?
    >
    > 2. Czy ma byc odliczany VAT z faktury czy brutto do KPiR ?
    >
    > 3. Jaki jest limit kilometrow w miesiacu ?
    >
    > 4. Czy moze byc uznawana trasa "dom-firma-dom" ?

    Niejednokrotnie juz na grupie było dyskutowane i wyjaśniane.

    Ad. 1
    użytkujesz samochód prywatny o celów DG - faktury bieżesz na firmę

    Ad. 2
    Ustawa o VAT mówi że VAT od paliw nie może być odliczany przy sam.
    osobowych. To sprawa pierwsza a druga - przy użytkowaniu sam. pryw. do celów
    DG prowadzić musisz ewidencję przebiegu pojazdu
    i z niej wynika:

    Ad. 3
    we wspomnianej ewidencji wpisujesz jazdy (skąd, dokąd, w jakim celu, ilość
    km) związane z DG a po drugiej stronie wydatki na paliwo, drobne naprawy
    itp.
    Ilość kilometrów wpisanych w ewidencję mnoży sie przez obowiązujący wskaźnik
    stawki za 1 km przebiegu (np. na www.wskazniki.pl) odpowiedni dla poj.
    silnika samochodu. Ewidencję rozliczasz co miesiąc narastająco i do KPiR
    wpisujesz zawsze mniejszą z sum np. w miesiącu przejechałeś 100 km w związku
    z DG. Stawka wynosi powiedzmy 0,65 za 1 km. Po przemnożeniu wychodzi 65 zł.
    W miesiącu kupiłeś na fakturę 20 litrów paliwa za 68 zł. Do Księgi wpiszesz
    więc 65 zł jako mniejszą z kwot.

    Ad. 4
    Każda trasa jeżeli pozostaje w związku z wykonywaną DG dom-firma-dom to jak
    podejrzewam trasa z siedziby do miejsca wykonywania działalności i powrót do
    siedziby a więc IMO jak najbardziej jest to w związku z DG.

    --
    Darek
    wyciąć cyferki z adresu