  • Data: 2004-09-24 09:08:38
    Temat: Re: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/24/2004 9:48 AM, Adam_25 wrote:
    > Tu ponizej jest kopia artykulu z Rzeczpospolitej ...
    > Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych
    > (najbogatszych) to dobre rozwiazanie? Ja mam watpliwosci gdyz cwaniacy wtedy
    > beda robic wszystko by wykazac ze maja niski dochod i lewe papiery sobie
    > wystawia iz np swoja kase przeznaczyli na cele charytatywne itp ... z
    > drugiej strony jaki % spoleczenstwa stanowia najbogatsi - 5%?
    [...]

    Problemen nie są cwaniacy, bo "cwaniacy" i tak to dawno obchodzą - rzecz
    w tym, że jak kto zarobi kasę, to zwykle chce zarobić więcej - by to
    zarobić inwestuje -jak mu państwo zabiera, to nie inwestuje, jak nie
    inwestuje, to nie powstają nowe miejsca pracy.
    A jak inwestuje Państwo? Np. firmie Phillips ma dopłacić do każdego
    utworzonego miejsca pracy ponad 50 k zł.
    Zapweniam, że za połowę tej sumy jestem w stanie utworzyć równie dobre
    miejsce, a może i lepsze.

    Clou sldowskiej propozycji jest dowalenie wąskiej grupie społecznej
    celem uzyskania poparcia plebsu - tyle tylko, że ten plebs zapłaci za to
    i to słono, vide statystyki bezrobocia. A bogaci jak kupowali domy i
    samochody, tak kupować będą, nawet więcej niż dotychczas.

    PZdr: Catbert