  • Data: 2008-04-16 12:03:56
    Temat: Re: Proporcja bazowa
    Od: Alan <a...@i...pl.aaaaa> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Błąd w pytaniu!
    > Nie w treści, nie w sensowności.
    > W założeniu :)
    > Otóż Ty nie potrzebujesz (chyba) na razie szczegółowych odpowiedzi,
    > potrzebujesz ogarnięcia zasad rozliczania.
    > Na to od lat polecam tylko jedno i nie akceptuję użalania się, bo sam
    > zastosowałem do siebie (kiedyś): weź i przeczytaj tak z 3000 albo
    > 4000 postów z grupy.
    > Niekoniecznie "rownym ciurkiem", ale łapiąc za *wszystkie* tematy, ktore
    > mogą Cię dotyczyć.
    > Inaczej nie zorientujesz się "co jest czym", czyli co jak się nazywa,
> [...]

    sukcesywnie to robię.

    > Jest jeszcze droga formalna - wziąć *przepis* i go przeczytać.
    > Cały!
    > W tym przypadku - ustawę o VAT.

    tak, tylko o dziwo zrozumienie algebry liniowej to pikuś przy tym.

> [...]
    > podatku należnego.
    > 2. Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie cało?ci lub czę?ci kwot,
    > o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku
    > należnego o takš
    > czę?ć kwoty podatku naliczonego, którš można proporcjonalnie
    > ^^^^^^^^^^^
    > przypisać czynno?ciom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje
    > prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.
    > ---
    >
    > Na jakiej podstawie wykazałeś, jaką CZĘŚĆ podatku naliczonego uznajesz

    dotąd wydawało mi się że jak przykładowo kupuję laptopa do firmy to netto wrzucam w
    koszty, a vat naliczony w deklaracji
    odejmuję od vatu należnego i kwita. w obu przypadkach w 100% wielkości. a jak kupuję
    szpadel prowadząc usługi doradztwa
    informatycznego to ani o kosztach ani o odliczaniu vatu nie ma mowy. niby logiczne, a
    okazuje się że nie.

    będę wdzięczny za wyprostowanie mi poglądu na to :)

    --
    Alan