  • Data: 2008-04-16 06:27:43
    Temat: Re: Proporcja bazowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 02:48:58 +0200, Alan napisał(a):

    > jakoś nie mogę znaleźć konkretnej informacji na ten temat. Chodzi mi o
    > sytuację gdy podatnik rozpoczyna DG powiedzmy w połowie roku. Jak ma
    > wyznaczyć proporcję bazową jeżeli nigdy wcześniej nie prowadził DG?

    Rozumiem, że chodzi o proporcję w VAT. Masz ją wyznaczyć w uzgodnieniu z
    naczelnikiem US. W praktyce: patrzysz w księżyc, odczytujesz z niego jakiś
    procent, piszesz pisemko do Naczelnika US, w którym proponujesz ten
    procent uzasadniając krótko w stylu "wydaje mi się, że proporcja ta
    odpowiada spodziewanej strukturze sprzedaży". Jedyne zastrzeżenie -jeśli
    planujesz tylko sprzedaż opodatkowaną, to nie proponuj raczej nic
    niższego niż 100%.