  • Data: 2011-09-24 12:53:39
    Temat: Re: Programista amator nie musi zakładać firmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Sep 2011, Piotrek wrote:

    > Oczywiście tak.
    > Ale w celu zostania VAT-manem nie trzeba przecież rejestrować DG.

    I to jest krytyczne pytanie.
    Czy w US rejestrujemy "zamiar uzyskiwania dochodów z DG", czy
    jednak fakt prowadzenia DG?
    Rzut oka do ustawy wskazuje, że np. zasady rozliczania KPiR dotyczą
    tylko "uzyskujących przychody", ale sam wymóg prowadzenia dotyczy
    już wszystkich "prowadzących".
    Podejrzewam że ze zgłoszeniem faktu jako takiego będzie podobnie.

    > Ja to bym się raczej zastanawiał z jakiego paragrafu mogą go ścignąć, na ile,
    > i z jakim prawdopodobieństwem. Innymi słowy mówiąc o wartość oczekiwaną
    > chodzi ;-)

    :)
    Jestem skłonny się zgodzić że będzie ona niska.
    Przynajmniej tak długo, jak długo jakiś niezadowolony klient nie
    pojawi się z paczką zarzutów.

    > Czy poza tym widzicie jakieś sankcje za brak rejestracji?
    > W szczególności z ustawy o swobodzie gospodarczej, bo chyba tylko tu może być
    > jeszcze jakieś potencjalne zagrożenie.

    IMVHO niekoniecznie: pamiętasz gdzie jest zapisany przepis o obowiązku
    zgłoszenia prowadzenia DG do US?
    Nie chce mi się szukać :)

    pzdr, Gotfryd