  • Data: 2011-09-24 12:07:36
    Temat: Re: Programista amator nie musi zakładać firmy?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-24 00:56, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To nie jest proste pytanie.

    Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo.

    Ale z tymi przychodami z szeroko rozumianych MPA w kontekście braku
    przychodów z DG to IMHO przekombinowali ;-)

    Sytuacja w sumie jest dość debilna. Wiadomo, że nie będzie przychodów z
    DG, to i nie ma szansy na jakikolwiek KUP. Czyli z punktu widzenia PDOF
    rejestracja jest zbędna. A z punktu widzenia UoSG rejestrować niby
    trzeba, bo jak nie to ...

    No właśnie to co? Czy ktoś wypatrzył jakieś sankcje za brak rejestracji
    przy założeniu, że sankcji podatkowych nie będzie bo przychody nie są z
    tytułu DG a i jakichkolwiek KUP nie ma?

    > Ustalmy: takie cóś to jednak *będzie* "działalnośc gospodarcza
    > w rozumieniu VAT", prawda?
    > Nic to, że można skorzystać ze zwolnienia - ewidencję trzeba
    > prowadzić. Skutku podatkowego nadal nie ma.

    Oczywiście tak. Ale w celu zostania VAT-manem nie trzeba przecież
    rejestrować DG.

    > I kolejne pytanie: czy nabywca takiego programu, który kupi go
    > do swoich celów osobistych i niezawodowych - będzie konsumentem,
    > czy nie będzie?
    > Skutku podatkowego nadal nie ma ;)
    > A co z *INNYMI* skutkami prawnymi?

    Ja to bym się raczej zastanawiał z jakiego paragrafu mogą go ścignąć, na
    ile, i z jakim prawdopodobieństwem. Innymi słowy mówiąc o wartość
    oczekiwaną chodzi ;-)

    Bo IMHO raczej nie ma takiej możliwości, ażeby prowadząc DG (w
    dziedzinach nieprawniczych) znać i stosować się do *wszystkich* norm
    prawnych.

    Stosować się do tych bardziej znanych ;-) i mniej debilnych ;-) to
    oczywiście się daje. Ale do wszystkich? IMHO nie ma takiej opcji - zbyt
    płodnych wybrańców Narodu mamy ;-)

    No i teraz z punktu widzenia US (VAT, PDOF) to jest raczej "czysty", o
    ile oczywiście prowadzi ewidencje, rozliczy podatki, etc.

    Jak to wygląda z punktu widzenia ZUS dyskutowaliśmy, ale mówiąc szczerze
    nie pamiętam jakie były wnioski - stanęło chyba na tym, że warto pisać o
    interpretację. W każdym razie rejestracja firmy nie jest do niczego
    potrzebna.

    Z punktu widzenia MOŚ to o ile nie użyje broni chemicznej wyrzucając
    zużyty wkład od długopisu do śmieci komunalnych to też jest kryty - ale
    tu Tomek jest ekspertem ;-)

    Czy poza tym widzicie jakieś sankcje za brak rejestracji?
    W szczególności z ustawy o swobodzie gospodarczej, bo chyba tylko tu
    może być jeszcze jakieś potencjalne zagrożenie.

    Piotrek