  • Data: 2011-09-24 01:21:01
    Temat: Re: Programista amator nie musi zakładać firmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Sep 2011, Liwiusz wrote:

    > napisał Windowsa 7 (Billa Gatesa nie ma i nie było) i sprzedaje go po
    > godzinach.

    A to nie zrozumiałem :)

    > Tzn. skoro pojawiła się teza, że "można napisać program i
    > sprzedawać jego licencję bez DG" to czy teoretycznie można by było być
    > producentem i dystrybutorem Windowsa na cały świat i nie musieć zakładać DG
    > :)

    W innym (wcześniejszym) poście wyjaśniłem dlaczego IMO nie
    (znaczy nie można nie zakładać DG), w zupełności się zgadzam.
    Konsekwencje zakładania DG są nie tylko podatkowe, skoro ustawa
    o swobodzie DG przedkłada własne wymagania, to wyjątek w PDoOF
    (bo taki dochód podpada *zarówno* pod DG jak i "majątkowe",
    a "majątkowe" mają pierwszeństwo jako szczegółowe) nijak nie
    wyłącza obowiązków ze "swobody".

    pzdr, Gotfryd