  • Data: 2005-12-16 21:35:42
    Temat: Re: Produkcja oprogramowania - sprzedaz licencji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Dec 2005, klex wrote:

    > juz doczytalem, ze wciagnieto licencje na soft w uslugi.

    Po prawdzie to dotyczy *tylko VAT* :)
    Z p. widzenia podatku dochodowego licencja należy do takiej
    kategorii handlowej jak "prawo majatkowe", acz z p. widzenia
    obrotu handlowego jest normalnie traktowana jak towar.
    Właśnie wymieniona jest w tym samym punkcie co towar ("rzecz")
    a nie usługa :) (wymieniona osobno).
    Trochę inaczej jest przy jej "zużywaniu" (na potrzeby
    własnej firmy, wtedy toto nazywa się "wartość niematerialna
    i prawna").

    Stosowny przepis:
    +++
    Art. 14.
    1. Za przychód z działalności, o której mowa
    w art. 10 ust. 1 pkt 3 , uważa się kwoty należne,
    choćby nie zostały faktycznie otrzymane [...]
    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa
    w ust. 1, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g,
    dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
    później jednak niż ostatni dzień miesiąca,
    w którym:
    1) wydano rzecz, zbyto prawo majątkowe lub
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę
    [...]
    ---

    > tego nie wiedzialem, a tej wiedzy brakowalo mi w ukladance calej.

    ...no to teraz wiesz że ustawa o VAT jest podminowana co
    najmniej dynamitem - można się często naciąć na tym iż coś
    jest w niej nazwane inaczej niż w pozostałych ustawach :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)