    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prezenty?
    Date: Wed, 11 Jan 2006 09:56:47 +0100

    On Tue, 10 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > Z tego co pamietam (ha, kiedys czytalem) to sa limity kwot, ktore mozna
    > przeznaczyc na reprezentacje i reklame. No i wszystko jest tu cycus (an
    > tyle na ile potrzebuje).
    >
    > Tylko ja mam kolejny problem. Otoz czasem zakupuje jakies gry
    > komputerowe, celem odsprzedazy lub tez sprowadzam jakas gre na zyczenie.
    > Niektore mi zostaja, bo np. musialbym je sprzedac 3 x taniej niz
    > kupilem.
    >
    > I oto chce je przeznaczyc na prezent. Moge? Ot tak?

    "Przeznaczyć" zawsze wolno.
    Pytanie co znaczy "ot tak" :)
    1. Skoro dajesz PREZENT to znaczy że nie osiągniesz PRZYCHODU.
    A to implikuje "wylot z kosztów".
    Za wyjątkiem pewnego limitu dopuszczającego legalne przekupstwo
    pod nazwą "reklama niepubliczna" (przekupstwo polega na tym że
    darowizna musi być uzasadniona wpływaniem na kontrahenta lub
    potencjalnego kontrahenta, dawanie "byle komu" się nie łapie).
    2. Skoro dajesz PREZENT to oznacza że trzeba oddać VAT.
    Za wyjątkiem... jak wyżej, ale zdefiniowanych INACZEJ w innej
    ustawie (o VAT).

    Wystarczy podatkowo popatrzeć tak: możliwość zaliczenia w koszty
    oraz odliczenia VAT jest łaską ustawodawcy z którj możesz skorzystać
    warunkowo.
    Rezygnacja z warunków oznacza rezygnację z łaski - zaliczasz
    wartość do podstaw opodatkowania i robisz z nią co chcesz :)
    Najwyżej inni zapłacą dodatkowe podatki :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)